Een opmerkelijke zet van snoepfabrikant Skittles, sinds dit weekend is op Skittles.com niet langer de website van het bedrijf te vinden maar een twitterfeed die alle tweets met het woord 'skittles' laat zien. Een opmerkelijke marketingstunt.

Voordat je de site kunt openen moet je wel eerst je geboortedatum invullen zodat de site kan bepalen of je wel boven de 18 bent - Twitter kan immers explicit lyrics bevatten. Dat blijkt helaas in steeds ergere mate ook het geval - de site wordt inmiddels overstelpt door spammers die eindeloos racistische of andere ronduit nutteloze tweets plaatsen en er wordt flink gebrandbashed door flauwe variaties op Skittles tagline 'Taste the Rainbow' te maken.
Toch krijgen de positieve reacties op dit moment de overhand en natuurlijk hapt de internationale blogosphere - DCG incluis - als bijen op honing toe. Een slimme PR truc dus? Of te risicovol voor een groot bedrijf als Skittles?


Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...