#CC03: Thought leaders over content marketing
Episode 3 van de Content Club speelde rond het thema ‘Thought leadership’. Hoe zet je als autoriteit op jouw gebied content marketing in? Twee bedrijven deelden hun strategie: Veldhoen + Company en IBM.
Episode 3 van de Content Club speelde rond het thema ‘Thought leadership’. Hoe zet je als autoriteit op jouw gebied content marketing in? Twee bedrijven deelden hun strategie: Veldhoen + Company en IBM.
Welke stad is leuker, gezelliger, mooier of heeft meer cultuur of historie? Utrecht gaat de strijd graag met je aan! Op Facebook daagt Utrecht andere steden uit tot een battle der bewijzen. De eerste stad waarmee de str...
Het zijn geen makkelijke tijden voor verzekeraars en banken. Het vertrouwen van de klant neemt af en je moet je duidelijk en onderscheidend profileren op een markt met heel veel concurrentie. Hoe doe je dat? Een nieuwe p...
Initiatieven op het gebied van massamarketing zijn vaak storend en voegen nauwelijks iets concreets toe voor de consument. Dit kan een stuk effectiever als deze initiatieven ook relevant gemaakt worden, nuttige marketi...
Het moet een behoorlijk heftige ervaring zijn, beschoten worden terwijl je een T-shirtje past. Het Wereld Natuur Fonds gebruikt deze ervaring om Rusland te laten weten wat de Siberische tijger wordt aangedaan en om duide...
Air France. BP. Carglass. Drie willekeurige merken die zo op het eerste gezicht niets met elkaar gemeen lijken te hebben. Wat hebben ze gedaan? Nou, eigenlijk hebben ze vooral iets NIET gedaan. Ze hebben niet naar ons, d...
We hadden al Price, Product, Place, Promotion. Daar komt nu een vijfde P bij: Personality. Maar waar hebben we het dan eigenlijk over? Volgens mij hadden merken altijd al personalities, maar zijn ze zich er nu pas massaa...
De visuele identiteit van Vancouver 2010 is al een tijdje geleden ontwikkeld. En nu kunnen we dagelijks het resultaat daarvan op tv zien. Op de schaatsbaan, de skihellingen tot en met de rugnummers van de atleten. Daa...
Sommige merken gaan erg ver als het om branding gaat. Hoeveel zou het wel niet kosten om al die M'etjes op de M&M's te zetten? Maar het zorgt er in elk geval wel voor dat je weet dat je geen neppers zit te snoepen. Om di...
Op PSFK werd gisteren een zeer interessant artikel over de moeizame tijden die de modeindustrie momenteel meemaakt gepubliceerd. De recessie treft deze branche misschien wel het hardst, nu op overbodige luxeproducten zoa...
De loyaliteit van de consument aan zijn vaste merken wordt tot nu toe nauwelijks aangetast door de economische crisis. De Nederlander belt nog steeds het liefst met een Nokia (voor de negende keer winnaar met een vert...
Sommigen hebben de overtuiging dat het online kanaal zich niet leent voor merklading. Zoals een marketeer van een grote verzekeraar (direct writer) vorig jaar tegen me zei: “Voor branding koop ik wel televisiespots in,...
Bij MTV Networks denken wij graag webcentrisch. Dat wil zoveel zeggen als dat we sommige TV-formats vanuit online willen laten ontstaan. In Amerika zijn ze ons op dat gebied alweer een stapje voor: daar is een volledig g...
Een paar jaar geleden verbrandde Neil Boorman al zijn bezittingen waar een merk op stond. Naar eigen zeggen zeker '40.000 quid' aan spullen. Boorman is schrijver (Bonfire of Brands), journalist en muziekpromotor. Hij was...
Velen van jullie zullen onderstaand filmpje al wel langs hebben zien komen maar echt...wat ze toch allemaal niet uit de kast trekken om mensen aan het stemmen te krijgen. Of beter gezegd: WIE ze toch allemaal uit de kast...
Yahoo is sinds september bezig met een campagne die helemaal draait om de kleur paars: "Start wearing Purple".Zelf vond ik de site in eerste instantie nogal wazig en helaas kan ik niets zeggen over de campagne in zijn ge...