Ajax en Sony sluiten deal, ArenA wordt stadion van toekomst

Vorig artikel Volgend artikel

Zojuist wordt bekend dat Ajax, Amsterdam ArenA en Sony een overeenkomst voor een vijfjarige samenwerking hebben getekend. De samenwerking betreft een elektronica partnership. Het thuis stadion van de Amsterdammers wordt volledig ingericht met de nieuwste elektronische toepassingen. Het doel van de drie organisaties is om gezamenlijk het stadion van de toekomst te creëren waarbij het intensiveren van de beleving van de bezoeker centraal staat, als onderdeel van het Smart Stadium Concept.

Ajax en Sony sluiten deal, ArenA wordt stadion van toekomst

Stadion van de toekomst
De komende periode worden diverse vernieuwende projecten opgeleverd. Zo zal Sony de Amsterdam ArenA en AFC Ajax van nieuwe High Definition (HD) beeldschermen voorzien en van twee nieuwe videoschermen boven het veld. In en rond het stadion komt een eigen TV netwerk waarop in HD wordt uitgezonden. Dit zal een grote bijdrage leveren aan de beleving van de bezoeker.

Algemeen directeur Ajax, Henri van der Aat: "Sony heeft een hele sterke merknaam, wereldwijd. De uitstraling van Sony past bij Ajax. Wij zijn trots dat we deze deal hebben gesloten. Ajax-supporters zullen bij het bezoeken van de ArenA op termijn merken dat Sony sponsor is geworden, niet alleen als de grote schermen in het stadion vervangen zijn. Maar ook wat er voor, tijdens en na de wedstrijden in het stadion uitgezonden gaat worden. Er gaat veel meer gebeuren, onder andere op het gebied van Ajax TV. We verwachten veel van deze samenwerking tussen Ajax, de Amsterdam ArenA en Sony."

Directeur Amterdam ArenA, Henk Markerink: “Voor de Amsterdam ArenA is Sony de ideale partner om binnen de sector sport en live-entertainment nieuwe technologieën te ontwikkelen en toe te passen. De ArenA heeft de ambitie door het ontwikkelen van het Smart Stadium Concept een nieuwe trend te zetten in de dienstverlening aan bezoekers van Ajax wedstrijden en overige evenementen.”

Managing Director Sony Benelux, Rick Londema: “Voor Sony betekent deze samenwerking de grootste deal in Europa op het gebied van sport en live-entertainment. Sony gaat het stadion volledig inrichten met de nieuwste elektronische toepassingen. High Definition speelt een prominente rol bij de geboden oplossingen. Wij zijn daarom trots dat Ajax en Amsterdam ArenA gekozen hebben voor Sony als elektronica partner en HD leverancier.”

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies