Print je eigen make-up met Mink

Vorig artikel Volgend artikel

Grace Choi, oprichter van Mink, presenteerde op TechCrunch Disrupt in NY een desktopprinter die de manier waarop we make-up kopen zal veranderen. “De make-up industrie verdient veel geld aan een heleboel onzin”, zei Choi. Beauty producten hebben een hoge prijs vanwege hun kleur, vooral als het een populaire oogschaduw is. Maar dankzij het internet hebben we de middelen om die exacte kleur te vinden en nu hebben we de gadget '3D printer' zelf in huis.

Print je eigen make-up met Mink

De meeste make-up komt uit dezelfde substraten, van dure labels als Chanel helemaal naar beneden naar het goedkope spul dat verkrijgbaar is bij drogisterijen. Oprichter Grace Choi zocht dezelfde substraat voor de Mink, zodat gebruikers elk beeld kunnen veranderen in elke vorm van make-up.

Choi merkte op dat consumenten niet altijd trouw zijn aan bepaalde merken, maar zich eerder richten op gemak. Bovendien bieden drogisterijen een ongelooflijke beperkte selectie van kleuren en opties aan. Omdat make-up niet de belangrijkste motor is van de verkoop in een Walgreens - de grootste Amerikaanse drogisterijketen -, krijgen ze meer internationaal geliefde kleuren zoals roze en rood. Meer gespecialiseerde retailers zoals Sephora hebben een brede selectie van kleuren, maar tegen een veel hogere prijs.

Om je eigen make-up te printen kies je een kleur op een website, Pinterest board of maak je een foto met je telefoon van de echte wereld. Je gebruikt hierna een kleurenkiezer om de hex code van de kleur te vinden. Zodra je de code hebt kan je hem in bijvoorbeeld Photoshop of Paint plaatsen en uitprinten tot een oogschaduw, lippenstift, creme of foundation. De Mink kost minder dan 200 dollar, met plannen om later in het jaar te worden gelanceerd.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies