De langzame dood van de iPod

Vorig artikel Volgend artikel

De iPod is nu toch echt in zijn eindfase. Apple's eerste geweldige succes van de jaren 2000 hielp nieuw leven inblazen van de tech gigant uit zijn jaren '90 slaap en zette hem op het pad naar grootheid.

De langzame dood van de iPod

Helaas kelderde de verkoop van het apparaat dat de MP3-speler industrie transformeerde in een rap tempo. Ze behaalden de laagste verkoop vorig jaar sinds 2005, en zullen naar verwachting weer verder dalen in 2014. Apple boekte nog 4,4 miljard dollar in de verkoop van het product vorig jaar maar dat was een daling van 21 procent. Dit is al met al niet erg verrassend en is voorheen al opgemerkt door anderen.

De iPod werd volledig vervangen in termen van functionaliteit door de iPhone jaren geleden. De grootste markt is waarschijnlijk de groep ouderen die niet wil dat hun kinderen een mobiele telefoon hebben. Er zijn mensen die een kleine iPod kopen om er mee te sporten, hoewel smartwatches zich nu ook duidelijk meer richten op die vraag.

Het belang van het product kan echter niet worden onderschat. De grootste erfenis van de iPod is het feit dat het Apple relaties hielp onderhouden met miljoenen consumenten, die tot de dag van vandaag blijven opgesloten in Apple's ecosysteem.

w6404
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies