Met QR-codes smart shoppen

Vorig artikel Volgend artikel

Vorige week scande ik in een print magazine een QR-code van een Lipton Tea advertentie om zo een proefpakketje aan te vragen. Gisteren liep er tijdens het mixed-media volleybal event in Zandvoort een xXess team rond met QR-codes waarmee ik een optical muis won. Vervolgens kwam ik terecht bij dit filmpje van Tesco die in Korea als doelstelling heeft de nummer 1 supermarkt te worden.

In Korea wordt hard gewerkt, mensen reizen veel met de metro en supermarkten zijn overbevolkt. Het idee van Tesco om mensen met QR-codes te laten shoppen tijdens woon-werk verkeer blijkt goed aan te slaan. Zie het filmpje over de werking ervan. Het biedt wat mij betreft inspiratie, daarbij is het in ieder geval goede awareness voor Tesco. Ik ben benieuwd wanneer ik met mijn QR-codes apps op mijn iPhone nog meer kan winnen, shoppen, aanvragen en zien. W

at me nu tevens boeit is als ik eenmaal aan een actie heb meegedaan wat de betreffende adverteerder met mijn gegevens gaat doen. Geef ik een opt-in voor meer benaderingen? Ik ben net begonnen met het ontdekken van de mogelijkheden van QR-codes en ben benieuwd wat we tegen zullen gaan komen. Geloven jullie dat dit een middel is wat we meer moeten gaan inzetten als adverteerders of moeten aanbieden in concepten voor adverteerders?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies