NU.nl komt met groot nieuws op Utrecht CS

Vorig artikel Volgend artikel

NU.nl en CBS Outdoor gaan samenwerken. Sinds gistermiddag (1 september) bezet NU.nl het grootste digitale indoor scherm van Europa. Daarop is het nieuws van NU.nl te volgen. Treinreizigers zijn zo snel op de hoogte van wat er in de wereld speelt.

NU.nl komt met groot nieuws op Utrecht CS

Het nieuws van NU.nl zal in thematische blokken worden getoond. Deze videojournaals gaan over algemeen nieuws, sport, entertainment en opmerkelijke berichten. Elk blok duurt ongeveer 1 minuut en is opgebouwd uit drie tot vier nieuwsitems. De journaals worden ondertiteld en vier keer per dag ververst. Tussen de blokken door worden commercials uitgezonden. Breaking news is te volgen via een tickertape aan de onderkant van het scherm.

Digitaal nieuwsmerk

NU.nl is de grootste nieuwssite van Nederland en wil met videojournaals ook publiek bereiken dat niet via computer of mobiel met internet is verbonden. Joris van Lierop, uitgever van NU.nl: “NU.nl heeft zich ontwikkeld van online nieuwsbron naar digitaal nieuwsmerk, dat via zoveel mogelijk kanalen een groot publiek wil bereiken. De samenwerking met CBS Outdoor biedt ons de mogelijkheid om nieuws te brengen op een mooie en dynamische locatie. Veel reizigers zullen NU.nl raadplegen op kantoor of thuis. Op Utrecht Centraal bereiken we deze groep op een nieuw tijdstip en op een nieuwe manier.”

Grootste indoorscherm

CBS Outdoor exploiteert al drie jaar het digitale Alive-scherm op Utrecht CS. Het is het grootste indoorscherm van Europa. Stan Thijssen, Manager Product Development & Digital Media bij CBS Outdoor: “Het scherm biedt adverteerders maximaal de mogelijkheid hun doelgroep te bereiken op een moment en een locatie waarop zij er voor openstaan. Het wachtmoment wordt verzacht voor de reizigers.”

Naast de journaals van NU.nl worden ook evenementen live uitgezonden, zoals de Champions League-finale en de finish van de Tour de France-etappes. CBS Outdoor verwacht dat de samenwerking met NU.nl zal leiden tot een verdere kwaliteitsslag in de content, waardoor reizigers nog meer betrokken worden bij Alive. Dit leidt ertoe dat Alive nog effectiever ingezet kan worden door adverteerders.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies