Mattel introduceert aaibare RFID-tags

Vorig artikel Volgend artikel

RFID tags zijn al jaren een belofte van de markt, steeds wordt gezegd dat ze eraan komen. Eerder konden we al labels en lezers kopen in een saai kantoorjasje, maar ook in lief konijnenjasje. Op CES is door Mattel een nog zoetere RFID-tag geïntroduceerd: de F.A.M.P.S (Feelings, Attitudes, Moods and Personalities).

De RFID-tags zijn vermomd als grappige manga-achtige verschijningen. Je gebruikt ze om er er Widgets op te zetten, om kleur en plaatjes toe te voegen aan je online identiteit, en om gegevens uit te wisselen met andere F.A.M.P.S. eigenaren. Kennen we dat laatste niet al van de Poken?

Mattel introduceert aaibare RFID-tags

Klinkt grappig, en het is weer een toepassing van de RFID. Toch zou het leuker zijn als de RFID echt door gaat breken en niet alleen een grappige gadget wordt. Want RFID kunnen we gaan gebruiken in alle producten.

Zet een dan RFID-lezers hebben in bijvoorbeeld jouw wasmachine en RFID-tags in jouw kleding. En de wasmachine kan jou vertellen dat je een rode sok in je witte was hebt zitten en dat je die er toch echt beter uit kan halen. Of wat dacht je van het gemak ervan in de supermarkt? In plaats van dat de caissière, of jijzelf, alle producten moet scannen rijd je de hele kar in een keer door een poortje en zijn alle prijzen bekend. Dat scheelt nog eens rijen, of personeelskosten. Met ook de ‘ten minste houdbaar tot’ informatie op de chip kan na een week je koelkast thuis vertellen dat je dat pak melk beter niet meer kan drinken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies