Zo word je favoriete nieuwe chipssmaak gemaakt

Zo word je favoriete nieuwe chipssmaak gemaakt

Vorig artikel Volgend artikel

In 2010 organiseerde Lay's de 'Maak de Smaak'-wedstrijd. Patatje Joppie won de strijd en ligt vijf jaar later nog steeds in de winkel. Bij de tweede editie won Spicy Reggae Chicken die ook korte tijd in de winkel lag. Maar die smaken liggen niet zomaar in de winkel en ze worden ook niet allemaal (even) succesvol.

Voordat er een nieuwe smaak in de winkel ligt, wordt er jaren aan gewerkt. Wat je koopt is het resultaat van onderzoek, ontwikkeling en experimenten. En mislukkingen zoals het voorbeeld uit het Midden-Oosten laat zien.

In de onderstaande video legt PepsiCo uit hoe nieuwe chips bedacht en gemaakt worden. De grootste verrassing volgens de video? De koks die bij PepsiCo werken. Zij koken het echte eten waarop de chips gebaseerd worden. Want ze moeten natuurlijk wel weten hoe het nu moet smaken.

En dan is de smaak vastgesteld. Welke technologie wordt er gebruikt om de chips te maken? Hoe worden de nieuwe chips op de markt gebracht? Waarom noem je de chips 'max' en 'maxx'?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies