YouTube-ster Teske de Schepper krijgt real life documentaire

YouTube-ster Teske de Schepper krijgt real life documentaire

Vorig artikel Volgend artikel

De Nederlandse blogger en YouTube-ster Teske de Schepper van teskuh.nl komt met haar eigen real life documentaire genaamd ‘Teske&Co’, die de 20-jarige blogger tijdens haar groei in de muziekwereld volgt. De eerste aflevering ging afgelopen vrijdag in première en is inmiddels meer dan 60.000 keer bekeken. Eind vorig jaar bracht ze het nummer ‘Rewritten’ uit en scoorde haar eerste hit. Teske, die op dit moment te zien is in Expeditie Robinson, is met 225.000 abonnees op haar YouTube kanaal en 170.000 volgers op Instagram momenteel de bekendste vrouwelijke YouTube-ster van Nederland.

Al sinds 2006 deelt Teske haar belevenissen met haar volgers in de vorm van blogposts, video’s en foto’s. Voor de nieuwe documentaire zal Teske de regie voor het eerst uit handen geven. De documentaire zal worden opgesplitst in zo'n 25 losse afleveringen en volgt Teske tijdens de groei van haar muzikale carrière. Naast de internetberoemdheid zelf speelt een grote groep nationale en internationale vrienden van Teske uit de muziekwereld een grote rol in de documentaire.

Van schrijven naar zingen
Op haar dertiende begon Teske met haar grote passie, schrijven. Al snel besloot ze haar eigen blog te starten en video's te maken voor een eigen YouTube kanaal. In de afgelopen jaren ontdekte ze haar talent en voorliefde voor muziek en zingen. Toen ze 19 was tekende ze een contract bij Universal Music (bekend van o.a. Kensington, Dotan, Ilse de Lange en Douwe Bob), waarna ze met producer Leon Palmen haar debuutsingle, Rewritten, uitbracht. De single bleef zeven weken in de Nederlandse Top 40 staan. Teske haar eerste succesvolle stap in de muziekwereld was gezet. Inmiddels heeft ze een cover uitgebracht van 500 Miles en heeft ze samen met een van Amerika’s bekendste YouTube muziekartiesten, David Choi, het nummer King for a Day voor de wereldwijde reclamecampagne van Cornetto gemaakt.

Publicatie
De eerste aflevering van de documentaire verscheen 25 september op haar eigen YouTubekanaal ‘Teske de Schepper’. Deze aflevering werd binnen drie dagen meer dan 60.000 keer bekeken. De documentaire volgt een nieuw hoofdstuk in het leven van de vlogger waarbij haar fans haar op de voet kunnen volgen.

Ellen Veltman

Ellen (21) is blogger bij DutchCowgirls. Geïnteresseerd in trends, lifestyle, schrijven en grafische vormgeving.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies