'Ssssst... ik probeer een film te kijken'

'Ssssst... ik probeer een film te kijken'

Uit een onderzoek van Philips blijkt stil zijn tijdens de film een grote pre

Vorig artikel Volgend artikel

Ugh, vreselijk van die mensen die zitten te bellen tijdens een film. Of de kakofonie aan krakende chips-zakjes en openende cola-blikjes om je heen. Soms is het een stuk fijner om gewoon lekker thuis, op je eigen bank en met een pauze-knop binnen handbereik een film te kijken.

Even op pauze drukken

Philips deed onderzoek naar de voordelen en irritaties van een (thuis)bioscoop en hieruit blijkt dat aardig wat Nederlanders blij zijn dat ze niet de deur uit hoeven als ze thuis een film kijken. Nog een voordeel: je kan zelf je toiletbezoek inplannen, en dat vinden - verrassend genoeg -vooral de mannen (56%) belangrijk.

Thuis een film kijken lijkt de beste oplossing tegen veel irritaties, en daarom schaffen ook steeds meer Nederlanders een home cinema systeem aan, zodat ze de kwalitatieve geluidservaring van een bioscoop thuis kunnen beleven. Maar wat is belangrijk bij het aanschaffen van een home-cinema?

  1. Een goede prijs-kwaliteit verhouding
  2. Zo min mogelijk draden en stekkers, vooral belangrijk voor de mannen (40%)
  3. Eenvoudige installatie, een absolute must voor de vrouwen (66%)

Die draden en stekkers hoeven gelukkig geen probleem te zijn, anders dan tientallen jaren geleden toen we nog muziek luisterden op platenspelers en cassettebandjes. De 'Thrill of Sound' is over de jaren heen sterk geëvolueerd, en dat leidt bijvoorbeeld tot de draadloze Fidelio E5 surround set van Philips.

Ssshhht!

Heerlijk, zo'n home-cinema en surround sound systeem, maar dat neemt niet meteen alle irritaties weg. Zo blijkt dat stil zijn bij de meerderheid een grote pre is: 39% heeft een enorme hekel aan medekijkers die door de film heen praten. Laat het trouwens ook vooral niet merken als je de film niet leuk vindt: 15% van de Nederlanders ergert zich aan mensen die andere dingen gaan doen tijdens de film.

Benieuwd naar meer verrassende resultaten van het onderzoek? Bekijk dan snel onderstaande infographic:

Infographic_Gibson-hr
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies