In het Hilton helpt robot Connie een handje

In het Hilton helpt robot Connie een handje

In het Hilton helpt robot Connie een handje

Vorig artikel Volgend artikel

In het nieuws hoor je steeds vaker over robots die onze banen gaan overnemen. Voor medewerkers van het Hilton lijkt dit nu wel heel erg dichtbij te komen. De hotelgroep Hilton is namelijk een samenwerking aangegaan met IBM. Samen hebben ze een conciërgerobot gebouwd op het dataplatform Watson van IBM.

De robot heet Connie en verstaat de Engelse taal. Hierdoor kun je de robot in het Engels vragen stellen en kan hij deze beantwoorden. Zo kun je bijvoorbeeld de weg naar het centrum of station vragen en kan hij informatie over de omgeving geven.

Connie is niet de enige robot die in hotels wordt gebruikt. In Japan staat namelijk zelfs een hotel dat volledig draait op robots.

Het initiatief tussen IBM een het Hilton zijn interessant, omdat ze laten zien dat grote partijen bezig zijn met het nadenken over hoe robots in de toekomst kunnen worden ingezet.

Tosca Abrahams

Tosca (21) is blogger voor DutchCowgirls en Numrush. Geïnteresseerd in de invloed van technologie op privacy, de zorg en het onderwijs.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies