Een minuut mobiele engagement is €8,80 waard

Een minuut mobiele engagement is €8,80 waard

Vorig artikel Volgend artikel

Mobiele gebruikers geloven dat één minuut engagement met advertenties op een mobiel apparaat €8,80 per gebruiker waard is. Dit wees een onderzoek van Opinium Research en Millennial Media uit.

Aan het onderzoek deden 4,000 mensen uit Duitsland, Frankrijk, Engeland en Amerika mee.

The research study explored the value exchange consumers have with advertisers in return for letting them into their most personal environment, their mobile devices.
- Millenial Media

De belangrijkste resultaten laten zien dat gebruikers begrijpen en accepteren dat er advertenties zijn om gratis content en apps te verspreiden.

  • 79% van de consumenten begrijpt dit.
  • Bijna driekwart (72%) verwacht advertenties op mobiele apparaten om zo content gratis te houden
  • Maar 3% van de consumenten betaalt voor apps om advertenties te vermijden

Ook wijst het onderzoek uit dat gebruikers meer dan twee keer zo makkelijk een product of boodschap onthouden van een mobiel apparaat (22%) dan van een desktop (10%). Meer dan een derde van de gebruikers die zich hebben bezig gehouden met een mobiele advertentie in de afgelopen 12 maanden op hun smartphone (35%) of tablet (38%) ondernemen vervolgens andere acties:

  • Overwegen een product of merk waar ze anders niet aan hadden gedacht (18%)
  • Slaan een pagina op (13%)
  • Voegen een product toe aan hun wishlist of boodschappenlijst (10%)
  • De tweede belangrijkste actie die werd ondernomen na het klikken op een advertentie was het kopen van een product (14%)
  • Van de consumenten die een product kopen na het klikken van de mobiele advertentie, doet 43% de aankoop in een fysieke winkel.

Andere conclusies waren onder andere dat bijna de helft (48%) van de gebruikers sneller op een advertentie zouden klikken als die overeenkwam met hun interesses. Van de mensen die wel op de advertenties klikken, geeft 43% in de toekomst sneller aandacht aan een advertentie van hetzelfde merk.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies