Social Media is het nieuwe geld in het Weight Watchers café

Vorig artikel Volgend artikel

Weight Watchers opende een pop-up café in Londen voor slechts één week, waar het eten gezond en - als je het deelt op social media - gratis is. The Feel Good Cafe in Hoxton Square, Oost-Londen, werd gelanceerd na een onderzoek in opdracht van Weight Watchers UK waaruit bleek dat vrouwen in het Verenigd Koninkrijk in de war zijn als het gaat om het begin van een verandering in dieet. 

Social Media is het nieuwe geld in het Weight Watchers café

Meer dan de helft (52%) weet niet hoe ze hun reis om gewichtsverlies moeten beginnen en slechts 8% voelt zich vertrouwt over het maken van gezondere voedingskeuzes, blijkt uit het onderzoek.

Het pop-up café is een test voor het bedrijf dat hierna misschien zal openen in het hele land. Het menu bestaat uit dingen die men zou verwachten van een typisch café: Wraps, salades, brood pizza’s evenals Weight Watchers voorverpakte voedingsmiddelen en warme maaltijden zoals een Engels ontbijt, maar dan met Weight Watchers worst en een gepocheerd ei in plaats van gebakken.

6b7c50fc-8f03-479c-a024-039ede196cd7-625x418Het doel was om mensen te laten zien dat gezond eten niet gelijk ellendiger is. Het café fungeert als een inleiding tot zowel het merk en producten van Weight Watchers. Het gebruik van social media heeft niet alleen geholpen om de pop-up aan te kondigen, maar het moedigde de mensen ook aan die terug deinzen van een Weight Watchers-merk café.

Tijdens de New York Fashion Week opende Marc Jacobs een soortgelijke pop-up show waar klanten voor goederen kunnen betalen met tweets. Bij een ander pop-up restaurant in Londen, Birds Eye, betalen klanten de rekening door het delen van een foto van hun voedsel op Instagram.

Afhankelijk van de situatie wordt de social media munteenheid zowel gebruikt door merken als dank voor hun trouwe volgelingen, of zelfs een manier om nieuwe fans te krijgen. In het geval van Marc Jacobs is een kans voor het merk om de klanten te bedanken met een Daisy parfum, maar voor de Weight Watchers campagne lijkt het een manier voor mensen om producten te testen voordat ze deze meteen moeten kopen in de supermarkten. De een gaat over dankbaarheid, de ander over kennis, maar beide gaan over het verstrekken van de consument met nieuwe manieren van interactie met de merken en een gevoel van waardering voor het geschenk.feb9cc02-df01-4f3d-9bc2-3bb100e2ec03-625x418

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies