Pushbericht van Twitter bij noodsituaties

Vorig artikel Volgend artikel

Twitter meldde vanochtend zijn diensten uit te gaan breiden met de optie om pushberichten te krijgen/sturen bij noodsituaties.  Er zijn nu slechts 100 bedrijven bij aangesloten die deze berichten mogen sturen. 

Pushbericht van Twitter bij noodsituaties

Bij rampen en noodsituaties is het vanaf nu mogelijk voor een honderdtal bedrijven, in Amerika, Japan en Korea, om  een pushbericht uit te sturen.  De 100 bedrijven die momenteel meedoen zijn geselecteerd door Twitter en, zoals zij het zelf noemen, geloofwaardig bevonden. 

Geloofwaardig ben je in deze voornamelijk als overheidsorgaan. Twitter vermeld op haar website dat je enkel deel kan nemen als je als bedrijf de functie hebt kritieke informatie te verstrekken aan het grote publiek.

De regels die Twitter op heeft gesteld voor de deelnemende bedrijven zijn duidelijk, alleen bij levensbedreigende en noodsituaties mag er gebruik gemaakt worden van een pushbericht.

Hoe zij omgaan met bedrijven die zich niet aan de regels houden moet de toekomst uitwijzen en het zal mij ook niet verbazen als het later mogelijk wordt om ook pushberichten in andere situaties (reclame) uit te sturen. Eerder werd namelijk al bekend dat Twitter via zijn apps pushberichten gaat sturen met volgsuggesties.

Vooralsnog zullen we er in Nederlands niets van merken, maar Twitter geeft wel aan het aantal bedrijven en locaties uit te willen breiden. Wil jij je alvast aanmelden? Dat kan hier. Het is alleen nog niet mogelijk om naast een pushbericht ook een sms te ontvangen. 

Laura Arends

Geek - Eigenwijs - Infojunk - Babbelbox - Ontdekker - Blogt: @Dutchcowgirls @42bisNL @Vivelevoyage - Work: DGA @BusinessBabbels & online marketeer @St...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies