Ikea Nederland nu ook actief op social media

Vorig artikel Volgend artikel

Ikea Nederland is sinds kort actief op social media. Via Facebook, Twitter, Google+ en YouTube biedt het Zweedse woonwarenhuis bezoekers volop nieuws, inspiratie en interactie en kunnen klanten op een nieuwe manier in contact komen met het meubelbedrijf.

 Ikea Nederland nu ook actief op social media

Ikea hoopt hiermee klanten nog meer te inspireren met slimme oplossingen voor woninginrichting en om hen te informeren over de bezienswaardigheden en activiteiten in hun vestigingen. Klanten kunnen nu op allerlei manieren benodigde informatie en inspiratie opdoen, waar en wanneer ze maar willen. Bovendien heeft Ikea een rijke historie met verhalen, die zij nu ook via social media kunnen delen.

Inspiratie en interactie
Er worden meerdere soorten social-mediakanalen ingezet, met elk een eigen doelstelling.

- Volgers op Twitter zijn als eerste op de hoogte van het laatste nieuws over Ikea.
- Via Facebook biedt het woonwarenhuis inspiratie om van je huis iets moois te maken.
- Op Google+ zal informatie en inspiratie gedeeld worden.
- Op YouTube plaatst Ikea de nieuwste commercials en video’s van evenementen.

Mogelijk volgen in een later stadium ook andere social-mediaplatformen.

Eerder lanceerde Ikea al gratis wifi in al haar vestigingen en kunnen klanten terplekke snel en gemakkelijk navigeren door de nieuwe mobiele website en app van Ikea. De inzet van social media vormt een nieuwe stap in de opmaat naar de aanstaande lancering van de webwinkel.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies