Facebook lanceert 'Partner Categories'

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook lanceert 'partner categories'. Een nieuwe manier voor marketeers om zelf advertenties op bredere categorieën gebruikers te kunnen richten. Hierdoor kunnen de advertenties ook gericht worden op basis van producten en diensten die gebruikers via internet hebben gekocht.

Facebook lanceert 'Partner Categories'

Zo kan een autodealer nu zijn advertenties richten op mensen die waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe auto en in de buurt van de autodealer wonen. Tot nu toe kon de autodealer zich alleen richten op locatie, omdat dat via Facebook gedeeld is.

'Partner categories' gebruikt data van geselecteerde derden, zoals Acxiom, Datalogix en Epsilon. Tussen Facebook, de derde partijen en adverteerders wordt geen persoonlijke data gedeeld. 'Partner categories' werkt namelijk op dezelfde manier als de traditionele manier van Facebook-targeting werkt: de adverteerder weet alleen de grootte van zijn publiek en heeft geen toegang tot persoonlijke informatie van gebruikers.

Eerder dit jaar schreef Facebook al een stuk over privacy en deze nieuwe manier van targeting. Meer hierover is te lezen in een uitgebreid artikel van Wall Street Journal. 

WSJ-Facebook
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies