Bijenkorf lanceert stijlblog en zet groot in op mobiel shoppen via smartphones en tablets

Vorig artikel Volgend artikel

Er zijn vrouwen (en mannen) die het liefst de hele dag niks anders zouden doen dan winkelen. Laat dit nou precies de mindset zijn waar de Bijenkorf op mikt. Winkelen is niet langer een een-dimensioneel process waarbij je naar de winkel gaat, rondkijkt en wat koopt. Volgens Pieter Heij, e-commerce manager van de Bijenkorf zijn mobiel en tablet de nieuwe showroom van de winkel. Steeds vaker gaan klanten door de digitale winkel wandelen en bekijken wat er zoal is, vervolgens wordt gekozen voor een trip naar de winkel of online producten kopen.

Bijenkorf lanceert stijlblog en zet groot in op mobiel shoppen via smartphones en tablets

Met de lancering van een styleblog wil de Bijenkorf haar klanten nog beter bedienen in het orientatieporcess. In de loop van februari zal deze functionaliteit ook op tablet en mobiel beschikbaar zijn. Ook zijn ze druk bezig met het aanvullen van het online beschikbare aanbod, wat op dit moment bestaat uit 100.000 beschikbare producten. In 2015 moet dit 180.000 producten zijn en daarmee gelijk staan aan het offline beschikbare aanbod. 

Winkelen wordt een intergraal process waarbij mobiel-tablet-offline continu met elkaar verbonden zijn. Ook in de winkel zie je dit steeds meer terug. Zo wordt er in verschillende winkels getest met de mogelijkheid om verkopers te voorzien van een mobielapparaat. Wanneer een klant een product heeft wat in de winkel niet in de juiste maat/kleur aanwezig is kan de verkoper de code scannen en kijken of het product online wel voorradig is. Het product kan vervolgens op een tablet besteld worden, met een gekoppeld pinapparaat betaald en zal de volgende dag gratis thuisbezorgd worden. 

Elsbeth Kamphuis

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies