Nieuwe manieren om bedrijven te ontdekken op je mobiel met ‘In de buurt’ van Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Plaatselijke bedrijven hebben altijd vertrouwd op mond-op-mond reclame om nieuwe klanten te werven en hun verkoop te stuwen. Of het om een nieuw restaurant in de buurt gaat, een goede kapper of een betrouwbare kleermaker, kleine bedrijven rekenen vaak op sociale aanbevelingen om ontdekt te worden.

Nieuwe manieren om bedrijven te ontdekken op je mobiel met ‘In de buurt’ van Facebook

Bovendien worden aanbevelingen van vrienden nog belangrijker wanneer mensen onderweg zijn. In de Verenigde Staten komt meer dan de helft van alle gebruikers van Facebook Pages via mobiel. Wereldwijd bezoeken iedere dag 150 miljoen mensen Pages op Facebook.

Deze week kondigde Facebook een update voor de mobiele app aan met ‘In de buurt’ (Nearby). Vanaf nu – naast dat het laat zien welke vrienden eerder bij een plek hebben ingecheckt – helpt ‘In de buurt’ gebruikers bij het ontdekken van plekken in de buurt gebaseerd op aanbevelingen van vrienden. Gebruikers kunnen zoeken op categorieën (bijvoorbeeld restaurants of hotels), de plekken beoordelen door middel van een vijf-sterrensysteem, en hun aanbevelingen delen met vrienden.

Dutch
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies