Twitteractie Lidl met kerstpakketten voor de voedselbank stopgezet wegens te groot succes

Vorig artikel Volgend artikel

Met de hashtag #luxevooriedereen bij Twitter, schenkt Lidl vijf voedselpakketten aan de Belgische voedselbanken. De supermarktketen dacht dat weinig mensen zouden reageren en dat ze iets van 500 pakketten van rond de €20 hoefden te schenken. In het pakket zitten tomatensoep, vol-au-vent met frieten, ijstaart en pralines.

Twitteractie Lidl met kerstpakketten voor de voedselbank stopgezet wegens te groot succes

Deze actie werd echter trending topic en gisteravond stond de teller op 900 tweets met de betreffende hashtag. Door de populariteit is de actie vanochtend om 8.00 stop gezet in plaats van de twee weken die het zou duren. Lidl heeft ondertussen aan gegeven 10.000 kerstpakketten aan de Voedselbank te schenklen.

Lidl heeft veel gratis publiciteit gekregen, dat is ook veel waard, misschien gaan mensen meer naar de Lidl rond kerst. Op Twitter werden er al grappen gemaakt zoals door Jan Herregod "Gedroomde krantenkop van 24 december: Lidl failliet nadat het dacht even wat gratis promo te kunnen maken via Twitter".

Ik ben benieuwd wat Lidl uiteindelijk gaat doen, fijne kerst, in elk geval voor de mensen van de voedselbank. Als ze in België over hebben, in Nederland zijn de pakketten ook meer dan welkom!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies