Verzekeraars Interpolis, AEGON en OHRA scoorden in 2012 het beste op social media

Vorig artikel Volgend artikel

Verzerkeraars Interpolis, Aegon en Ohra komen in 2012 als beste uit de bus als het gaat om hun inzet en dienstverlening op social media. Dit blijkt uit de jaarlijkse social media monitor onder verzekeraars van ITDS Business Consultants. Desalniettemin scoren verzekeraars nog steeds een stuk lager dan andere bedrijfstakken, en lopen ze alweer achter als het gaat om de volgende trend: De massale overstap naar mobiel. 

Verzekeraars Interpolis, AEGON en OHRA scoorden in 2012 het beste op social media

In 2012 ging 82% van alle verzekeraars actief aan de slag met social media. Dat is een stijging van 23% ten opzichte van vorig jaar (59%). Onder social media activiteiten wordt onder meer verstaan het beheren van een Facebook pagina, YouTube kanaal, Linkedin bedrijfspagina of Twitter account. Interpolis scoorde op dit vlak het hoogst, maar wordt op de voet gevolgd door Aegon en Ohra, het verschil is eigenlijk minimaal. 

De social media score werd bepaald door te kijken naar de vier platformen Facebook, Twitter, YouTube en Linkedin, en de mate waarop een verzekeraar actief en aanwezig was op deze sites. Ook het bereik (fans & followers) telt mee in de beoordeling. Hyves werd volgens het rapport bewust buiten beschouwing gelaten, van de 8 verzekeraars die op dat platform nog een pagina hebben is er niet één meer actief. 

Alhoewel de resultaten op gebied van social media dus flink verbeterd zijn, staan veel verzekeraars er volgens het onderzoek mobiel nog erg slecht voor. Slechts 20% van hen heeft een mobiele website, terwijl dat in andere bedrijfsbranches inmiddels al 60% is. Aangezien ruim 8,7 miljoen Nederlanders inmiddels een smartphone heeft en er ruim 2,8 miljoen tablets op de markt zijn is dat volgens de onderzoekers dan ook de doelstelling voor 2013. 

Het complete Social Media Insurance Monitor rapport is (gratis) te bekijken of downloaden.

Screen%20Shot%202012-12-10%20at%206.52.00%20PM1
Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies