Flynt: De nieuwe Social Media 'redacteur' van KLM

Vorig artikel Volgend artikel

KLM gooit al enkele jaren hoge ogen met haar vooruitstrevende social media strategie. Vandaag is daar weer een nieuwe case bijgekomen: Flynt, een grumpy old puppet, is namelijk de nieuwe aanwinst binnen het KLM social media team. Op Facebook laat hij onder meer de wereld van KLM zien, op geheel eigen wijze. 

Flynt: De nieuwe Social Media 'redacteur' van KLM

Flynt is bedacht door de huidige social media redactie van KLM, zonder dat daar een reclame- of social media bureau aan te pas kwam. 'Flynt helpt ons om lastige onderwerpen bespreekbaar te maken' aldus Bonnie Parren, een van de social redacteuren. 'Hij kan bijvoorbeeld uitvoerig onze nieuwe producten testen, bestemmingen onder de loep nemen en de organisatie van binnenuit laten zien. Op een typische Flynt-manier; licht kritisch en onhandig omdat hij net de ‘Social Media boot’ gemist heeft. Hij kan echter een boel compenseren door zijn levensevervaring en nieuwsgierige aard.

Flynt heeft nu ook zijn eigen Facebook pagina, waar hij niet alleen een persoonlijke timeline maar sinds vandaag, ook over zijn functie als 'Very Important Puppet' bij KLM update. De eerste reactie stromen daar inmiddels al binnen op Flynt, veel mensen zijn van mening dat de pop wel eens een gouden social media zet van KLM kan gaan zijn.

Redactie%20en%20Flynt%20045
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies