Origineel huwelijksaanzoek dankzij slim gebruik Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Op je knieën voor de eiffeltoren? Romantisch diner voor twee op een verlaten strand. Er zijn duizend-en-één manieren voor om iemand ten huwelijk te vragen. Maar wat doe je om iemand echt te verrassen en te laten zien dat je echt moeite doet? Dat is nog niet zo makkelijk. Zeker niet omdat sommige aanzoeken de lat wel erg hoog leggen. Stop motion video van lego, een uitgebreide lipdub, storyboards, het kan allemaal. Nieuwste in rij: via Twitter de favoriete band van je vriendin regelen om een persoonlijke video in te spreken. 

Origineel huwelijksaanzoek dankzij slim gebruik Twitter

Twitter strategie
Dankzij social media en met name Twitter zijn bekende mensen ineens super toegankelijk geworden. De kans voor de Amerikaanse student Adam Bowers om de favoriete band van zijn vriendin 'Relient K' te strikken voor zijn huwelijksaanzoek. Maar dat ze aanwezig zijn, betekent niet dat ze ook reageren. De eerste fase bestond uit een dagelijks tweetje versturen met grappige links naar de songteksten van de band in de hoop op te vallen. Dat lukte niet. Volgende fase: vaker twitteren, maar nog wel naar het algemene bandaccount. Lastigheidje: het account was meer van de eenrichtingsverkeer, dan van de interactie. Dat werkt dus niet... Laatste fase, waarbij de tweets ook een redelijk wanhopige klank kregen, de persoonlijke benadering. Een-op-een verzoekjes sturen naar de bandleden. Het resultaat...? Zie de video. 

Leerzaam
Natuurlijk een leuk voorbeeld van hoe je iemand op een originele manier ten huwelijk kan vragen, maar ook goed om te zien dat de aanhouder wint. Op een originele manier proberen op te vallen, goed kijken naar het gedrag van de doelgroep (in dit geval de band) en de tactiek bijschaven wanneer nodig. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies