Nieuwe look & feel van LinkedIn

Vorig artikel Volgend artikel

Iedere smartphonegebruiker heeft al langere tijd aan kunnen wennen: de nieuwe stijl van LinkedIn. Het ziet er een stuk strakker en moderner uit, vooral dankzij de donkere kleurstelling van de app. Sinds afgelopen week is 'LinkedIn nieuwe stijl' ook voor Nederlandse gebruikers te zien via de web versie van het zakelijke sociale netwerk. Niet alleen de 'look' is onder handen genomen, ook de content. Nog geen maand nadat het doorplaatsen vanuit Twitter naar LinkedIn is stopgezet, heeft de laatste juist een socialisatieslag gemaakt. 

Nieuwe look & feel van LinkedIn

Daily
De 'LinkedIn Today' heeft een prominente plek gekregen in je stream. Content geselecteerd op basis van artikelen die er in je groepen en onder je contacten gedeeld worden en populair zijn. Hiermee bieden ze een zakelijke daily waarmee je als het ware kunt zien wat je moet lezen om bij te blijven bij de rest van je contacten. Je kunt zelf switchen tussen 'recent' en 'top' artikelen.

Socialisatie
Vind je het interessant, dan kun je de daily volgen om op de hoogte te blijven. De daily is bovendien makkelijk te delen binnen LinkedIn (embedden, linken, sharen en comments geven,) maar ook daarbuiten op Twitter, Google+ en Facebook. 

Fun
Met de poll heeft LinkedIn ook een stukje fun toegevoegd voor de gratis gebruikers. Nadat je deze hebt ingevuld kun je hem delen en zelf een poll maken. 

Het zijn geen wereldschokkende veranderingen, maar misschien wel net een paar aanpassingen waardoor je iets langer op LinkedIn zit dan voorheen. Of het reden is om hier specifiek voor naar het netwerk te gaan, dat is de vraag. 

Schermafbeelding%202012-07-22%20om%2019.30.30
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies