Infographic: vrouwen meer social engaged

Vorig artikel Volgend artikel

Soms zou je het niet denken, maar wij mensen zijn sociale wezens. We houden van contact met andere mensen, van zinvolle gesprekken en slap ouwehoren en delen graag van alles en nog wat met ie-de-reen. Verrassend dat social media zo booming zijn? Nope. Altijd leuk om te zien hoe de mannen het doen v.s. de vrouwen. Brits onderzoek laat nog weer eens zien dat vrouwen actiever zijn dan mannen op de sociale netwerken, maar het vrouwenvolk is er ook afhankelijker van. 

Infographic: vrouwen meer social engaged

Dat mannen minder actief zijn en vooral een stuk minder afhankelijk (7% v.s. 18%), betekent niet dat ze niet sociaal zijn. Zo delen zij juist weer veel vaker foto's en video's met hun vrienden. Het percentage is overigens voor beide geslachten heel laag in dit onderzoek, maar dat terzijde. Over het algemeen besteden (Britse) mannen hun tijd een stuk efficiënter. Ze gebruiken het internet voornamelijk om kennis op te doen. Meest opvallende: vrouwen shoppen niet significant meer dan mannen. Maar ja, sommige dingen kun je ook beter in real life doen. 

social-media-gender-divide
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies