Absolut verhoogt 'social presence' met FB-campagne

Vorig artikel Volgend artikel

Absolut laat zien dat vodka wel degelijk een drankje is voor echte ladies. Met hun campagne Hidden World zetten zij vol in op de doelgroep 'vrouwen'. Niet het drankje staat centraal, maar jong creatief talent. Het zwaartepunt van de actie ligt op dit moment op Facebook Hidden WorldEen combinatie van content en acties. Een exclusieve kijk in het leven van een aantal bekende namen op het gebied van muziek, mode, design, fotografie en kunst zorgt voor relevante en interessante content gericht op de doelgroep. Activatie komt door de fans om de paar dagen hun plek te laten claimen op een fles waarmee ze kans maken op een item van de persoon in kwestie. Modeontwerpster Ilja Visser is als eerste aan de beurt.   

Absolut verhoogt 'social presence' met FB-campagne

Activatie
Door de Hidden World te 'liken' krijgen volgers en fans een kijkje achter de schermen bij Ilja Visser. Bovendien maken ze door hun 'spot te claimen' om de paar dagen kans op een item uit de collectie: Are you Ready to fish_? De modeontwerpster is nog een aantal dagen te volgen. Op dit moment is de fles volledig geclaimd, maar er moeten nog drie nieuwe komen...

Nieuw talent
De volgende creatieve ambassadeur van The Hidden World wordt binnenkort bekend gemaakt tijdens een exlusief feest. Volgers kunnen via Facebook te weten komen waar en wanneer deze plaatsvindt. De hele maand juni kunnen zij weer een ander talent volgen. Wie dat is, dat is nog niet bekend. Maar aangezien het thema 'mode' na Ilja Visser aanbod is geweest, houden we muziek, design, fotografie en kunst over. 

De campagne zit slim in elkaar. De content is aansprekend en leuk om te volgen en de acties lopen in een fijn tempo door. Er wordt redelijk veel over de campagne 'gesproken' op Facebook en op de pagina wordt ook lekker gereageerd. Hiermee lijkt de doelstelling wel te zijn behaald: social presence vergroten, interactie stimuleren en relevante content bieden.

ABSOLUT%20fles%20hidden%20items1
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.