20|04|2012: Invisible children, visible maken

Vorig artikel Volgend artikel

Het kwam al voorbij in DWDD en het nieuws. In een aantal dagen ontploft op het internet. Wereldwijd. Kony 2012. De verpersoonlijking van een groot probleem op bijzondere wijze neergezet. Heftig en intens. Dat komt al binnen in de eerste minuten van de documentaire en wordt met iedere minuut kijken versterkt. Aan de hand van een persoonlijke belofte van een vader en het gesprek dat hij hierover heeft met zijn zoontje.

20|04|2012: Invisible children, visible maken

De persoonlijke belofte is 10 jaar gelden gemaakt aan een jongen in Uganda. Nu is het tijd voor actie om ervoor te zorgen dat de No. 1 'Most Wanted' man gepakt wordt en dat de zoektocht naar hem doorgaat. Het probleem: de onbekendheid van deze man, Joseph Koney, zorgt ervoor dat hij nog niet gestopt is.

Het doel: Kony bekend maken om wereldwijd aandacht te krijgen. Hoe? Via bekende artiesten, politici, maar ook via gewone mensen. Een roep om een ongeschijnlijk simpele actie: posters verspreiden. Wanneer? Op de nacht van 20 april. Wereldwijd uitgerold via een Action Kit, armband en shirts. Internationale aandacht en steun voor een groot probleem. Iets bij kunnen dragen en hier iets tegen doen. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies