Ook Facebook Fanpages krijgen een Timeline redesign

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag heeft Facebook aangekondigd belangrijke wijzigingen door te voeren in de Fanpagina's van Facebook. Wat is er allemaal veranderd? Hieronder de belangrijkste aanpassingen op een rijtje. 

Ook Facebook Fanpages krijgen een Timeline redesign

1. Nieuwe Look & Feel

De coverfoto aan de bovenkant van de pagina wordt groter (851 x 351 pixels) en de pagina's worden onderverdeeld in twee kolommen door een scheidslijn, die het verstrijken van de tijd vertegenwoordigt.

2. Verminderde Tab Zichtbaarheid

De huidige tabbladen zijn niet meer zichtbaar aan de linkerzijde van je pagina. Ze blijven wel gehandhaafd maar worden verplaatst en komen in een soort van venster onder de coverfoto te staan. Let er wel op dat er maar maximaal 3 vensters getoond kunnen worden, willen gebruikers meer zien dan kunnen ze via een drop-down box de overige vensters bekijken.

3. Standaard Landing Page verdwijnt

Met de nieuwe indeling kunnen bedrijven en merken niet langer meer gebruik maken van een zelfgemaakte Landing Page omdat de hele tabindeling verdwijnt.

4. Nieuwe manier om content te laten zien

Er bestaat de mogelijkheid om bepaalde berichten voor een bepaalde tijd te 'pinnen' zodat deze bovenaan je Timeline verschijnen.

5. Privé Berichten versturen

Bedrijven en merken kunnen eindelijk privé berichten ontvangen van en versturen naar haar gebruikers. Dit zorgt voor een intensievere consumenten interactie.

Bekijk hier de introductie video van de nieuwe Timeline!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies