Moodboards op Pinterest blijken een enorme trafficdriver

Vorig artikel Volgend artikel

Het valt me de laatste tijd erg op dat fotosharing steeds populairder wordt en de websites bieden ook steeds meer mogelijkheden aan om de foto’s de delen en bewaren. Het begon allemaal met websites zoals flickr. Daarna kregen we websites als thefancy.com, waar je ook andermans foto's kon delen met anderen. En nu is er Pinterest: Een website die er niet alleen mooi uitziet, maar ook een serieuze commerciële trafficdriver blijkt te zijn. 

Moodboards op Pinterest blijken een enorme trafficdriver

Pinterest is momenteel misschien wel de meest besproken foto sharing website. Op Pinterest kun je prikborden met foto’s rondom een bepaald thema aanmaken door afbeeldingen die je bij anderen of op websites ziet op je bord te prikken. Daarnaast kun je de prikborden van anderen volgen.

Alle verzamelde afbeeldingen linken direct door naar de website waar de oorspronkelijke plaat staat. Als gevolg hiervan is Pinterest momenteel de snelst groeiende website voor verwijzend webverkeer. Dit blijkt uit onderzoek van het content-sharing bedrijf Shareaholic. Wanneer je het verwijzend verkeer van de website als Google+, YouTube en LinkedIn bij elkaar op zou tellen kom je nog niet aan de grote hoeveelheid die Pinterest op dit moment dagelijks veroorzaakt.

January-2012-Referal-Traffic

Uit het onderzoek onder 200.000 gebruikers bleek dat het deze mensen 260 miljoen unieke bezoekers per maand bereiken. Binnen een half jaar is de nieuwste social media aanwinst Pinterest dus al uitgegroeid tot één van de grootste content sharing websites, eentje om in de gaten te houden dus!

Laura Arends

Geek - Eigenwijs - Infojunk - Babbelbox - Ontdekker - Blogt: @Dutchcowgirls @42bisNL @Vivelevoyage - Work: DGA @BusinessBabbels & online marketeer @St...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies