Social media guidelines comic style

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe voorkom je dat zorgvuldig samengestelde social mediarichtlijnen ongelezen blijven, onbegrijpelijk zijn en stof verzamelen op de plank? Grote vraag. Met name omdat bedrijven proberen om alles tot in de detail 'verzekerd' te hebben. Er zijn natuurlijk al bedrijven die het behapbaarder maken. Mooi voorbeeld is het voormalige TNT. Adidas presenteert echter de overtreffende trap: een comic met de Sue Social en Media Man in de hoofdrol. 

Social media guidelines comic style

Geen wollige teksten, uitgebreid omschreven richtlijnen en regeltjes, maar een eigen strip. Niet belerend, maar juist activerend en er duidelijk op gericht om de medewerkers van de Adidas Group te motiveren social media in te zetten. In de guidelines staan 10 punten omschreven om mensen een handje te helpen, staan een aantal belangrijke misvattingen en ook nog een korte wiki met belangrijke termen.

Wie geen zin heeft om de -toch al weinige- teksten te lezen kan de visuals bekijken of de video bekijken. Voor ieder wat wils dus. Adidas laat hiermee zien dat het ook heel anders kan. Het is niet alleen leuk en origineel vormgegeven, maar ook nog activerend geschreven. 

guidelines
Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies