T-Mobile koppelt Repudo, Facebook en Sinterklaas

T-Mobile koppelt Repudo, Facebook en Sinterklaas

Bij T-Mobile kun je komende week jouw virtuele schoen zetten. Deze schoenen worden uiteraard gevuld met cadeautjes. Je maakt zo kans op een iPad2 of bluetooth headset. Voor deze social media actie worden Repudo en Facebook gezamenlijk ingezet. Eerst ga je naar de speciale T-Mobile Facebook pagina om een virtuele schoen te zetten. Vervolgens zie je in de Repudo app op je telefoon waar jouw schoentje gedropt is.

Op 1 december kun je de schoen ophalen via Repudo en zie je wat de Sint erin heeft gedaan. Nog niet eerder zag ik zo’n koppeling tussen Facebook en Repudo, dus waarbij je beide nodig hebt. Volgens mij komt het op het juiste moment. Repudo heeft voldoende marketing acties gehost waarbij cadeautjes door het land heen konden worden opgepikt, denk onder andere aan de Samsung actie de nog loopt, Wehkamp en de Efteling. Hierdoor heeft Repudo nu voldoende enthousiaste gebruikers om deze stap verder te zetten. Voor de merken heeft deze koppeling echt een meerwaarde. Naast ‘gewoon’ een leuke weggeefactie moet je nu eerst de Facebook pagina van T-Mobile bezoeken en liken. Zonder dat kun je je schoen niet zetten. Voordeel voor de marketeers: je weet meteen wie er mee doen, hoeveel mensen er mee doen en je bouwt verder aan jouw Facebook community. Bovendien geeft het meer inzichten in het verloop van een campagne, hoeveel mensen hebben de intentie om mee te doen en hoeveel gaan er daadwerkelijk op uit om hun schoen op te halen.

Overigens weet ik niet in hoeverre derde partijen ook zonder koppeling aan de eigen Facebookpagina al te weten krijgen hoeveel mensen (en wie?) er meedoen aan een Repudo actie. Hierover staat in de privacy policy het volgende: “Repudo  zal alleen  de  persoonlijke informatie en gegevens gebruiken die door jou zijn verschaft aan het social media platform dat  is gebruikt om toegang te krijgen tot de Applicatie en na jouw expliciete toestemming. [...] Repudo  zal persoonlijke gegevens verwerken, gebruiken en overhandigen voor en/of aan derde partijen zoals onze partners als: […] we bezorgen zulke gegevens aan verbonden ondernemingen of andere ondernemingen voor marketing- en/of evaluatiedoeleinden van campagnes met Repudo”.

Ik zie alvast voor me hoe allerlei mensen volgende week donderdag ronddralen rondom de T-Mobile shops, want daar worden de schoenen gedropt, om te kijken wat er in hun virtuele schoen zit. Dat kan volgens mij nog best gezellig worden!

 

Reacties (1)

 

    • Christiaan

    Jemig wat een omslachtige actie. Geen idee hoe ik nu m'n schoen kan zetten. Kan iemand alle handelingen nog een keer op een rijtje zetten. Ik heb ondertussen op facebook de actie geliked en de repudo app op mn smartphone.

    Vr 25 nov 2011, 15:24

Reageren

  • E-mail adres wordt niet getoond

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.

    * Verplicht veld


Gerelateerde video's

  • Game of Thrones official trailer
  • Game of Social Thrones
  • Shopping spree betalen met social media
  • Mensen worden eenzaamer sinds de komst van sociale media
  • Skype in the 80s
  • YouTube '90
  • Twitter '80
  • Facebook

Mooi gevonden

Tekening meets real life in bijzondere fotoserie



Laatste reacties


Agenda

» The Next Web Europe

Amsterdam

24 april 2014 / 25 april 2014


Poll

Hoe vaak verstuur jij een tweet op Twitter?


Nieuwsbrief

Schrijf je in voor de DCG nieuwsbrief:


Zoeken


Upcoming


Badges

Subscribe with Bloglines Add to Google
RSS Feed

Hosted by Nines