Twitter Magazine geboren

Vorig artikel Volgend artikel

Ouderwetse print vindt in Twitter een nieuw onderwerp. En zie daar,  het komt zo uit ‘t ei: Twiet Magazine, de eerste twitterglossy van Nederland dat vanavond geheel in stijl gelanceerd werd in de Amsterdamse bar Werck . Michiel Buitelaar, COO Sanoma Media Digital, overhandigde het eerste exemplaar aan – sorry ik volg je niet - Kim Kotter, voormalig Miss Universe Nederland.

Twitter Magazine geboren

Een royaal deel van het 152 pagina’s tellende magazine is gewijd aan de Twiet 200: Een lijst met dé Nederlandse smaakmakers op Twitter. Kim Kotter staat op 193 en mocht als troost het eerste nummer in ontvangst nemen. Nummer 1,  Michiel Veenstra van 3FM, moest lijfelijk verstek laten gaan omdat hij zijn dagelijkse drie uur durende radioprogramma moest presenteren. Veenstra werd vanuit Werck telefonisch gefeliciteerd met zijn koppositie en zou later die avond,  live op Radio 3FM, de award alsnog overhandigd krijgen door hoofdredacteur Wim Spijkers en mede-initiatiefnemer Hilmar Mulder.

De award voor het Twittertalent van 2011 ging naar Sanne Hans, beter bekend als Miss Montreal, en om de positieve kant van Twitter te benadrukken werd pionierend sociaal ondernemer Olga Louise Plokhooij uitgeroepen tot Twitterengel van 2011.

En verder vind je in TwietMagazine: do’s & don’ts voor beginners en diehards – gênante bloopers en smakelijke DM-avonturen – heel veel lijstjes en internationale voorbeelden – interviews met Gregory van der Wiel, Victoria Koblenko, Frits Wester, Olcay Gulsen, Jan Kooijman, Jeanine Hennis, Ben Saunders, Nicolette van Dam, Maxime Verhagen  (‘Ik was misschien wel de eerste minister ter wereld die twitterde’) en nog 29 andere bekende twitteraars.

Twiet Magazine zal volgens Sanoma Media “zelfs de grootste Twittertwijfelaars over de streep trekken” en is vanaf 16 november te koop voor € 5,95.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies