Nikon zet Facebook opnieuw in voor fotowedstrijd

Vorig artikel Volgend artikel

Vakanties, zomer (soort van), veel toeristen en zelf toeristje spelen. Het moment dat menig fototoestel weer uit de kast getrokken wordt. Bovendien vrijwel gegarandeerd dat op een aantal bekende locaties geijkte cliché foto's geschoten worden. Leuke, grappige en soms verrassende beelden. Ingrediënten voor de Facebook fotowedstrijd van Nikon. 

Nikon zet Facebook opnieuw in voor fotowedstrijd

Nikon organiseert een tweedelige fotowedstrijd (overigens niet uitsluitend voor gebruikers van dit cameramerk). De eerste mogelijkheid is om een beeld in te zenden van fotograferende toeristen die duidelijk met een Nikon in de weer zijn, de tweede mogelijkheid om een geijkt toeristisch fotomoment op een originele manier weer te geven. Het enige wat je hoeft te doen is de Facebook fotowedstrijd 'Liken', aangeven in welke categorie je mee wilt doen en de foto met omschrijving inzenden. Dit is mogelijk tot en met 28 oktober 2011. 

Facebook

Nikon kiest niet voor Flickr of Zoom.nl om een online fotowedstrijd te organiseren, maar voor Facebook. Een interessante keuze, niet geheel vreemd aangezien Nikon Nederland al langere tijd een eigen fanpage heeft op het sociale netwerk. Op Facebook worden natuurlijk al ontzettend veel foto's gedeeld, bovendien blijft het netwerk groeien.

Laagdrempelig

Een slimme zet van Nikon om op een laagdrempelige en toegankelijke manier een fotowedstrijd op te zetten. Hiermee spreken ze waarschijnlijk een breder publiek aan dan enkel in te zetten op Flickr. Bovendien krijgt de site dankzij de wedstrijd meer fans. Fans waarvan de kans groot is dat ze 'iets' met fotografie hebben. Een doelgroep die waardevol is om contact mee te houden. Natuurlijk zal er onder de nieuwe fans ook ruis zitten. De prijs is aantrekkelijk genoeg (een coolpix of een spiegelreflex) om mensen aan te trekken die niet heel veel hebben met fotografie, maar je moet er voldoende voor doen. Hiermee wordt toch iets van een selectie gemaakt. 

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies