I LIKE DIESEL

Vorig artikel Volgend artikel

We hadden al Levi's social shopping, het integreren van de Facebook like-button op de Levi's website en de Diesel Cam, waarbij klanten door middel van een webcam en een touch screen in de winkel gemaakte foto's konden uploaden naar Facebook, maar nu gaat Diesel een stapje verder door de "like button" naar de "échte" wereld te brengen, met I LIKE DIESEL.

Hoe werkt het: je gaat naar een Diesel winkel, ziet daar een kekke spijkerbroek en scant de bijbehorende QR-code met je smartphone. Je wordt verwezen naar een productpagina waar je de "like button" kunt aanklikken en andere modellen kunt bekijken.

Op je Facebook wall verschijnt een post met een plaatje van de jeans die je leuk vindt. Al je vrienden weten nu dat je in een Diesel shop bent geweest en er natuurlijk niets hebt gekocht, want veel te duur, maar het geeft je status toch maar mooi glans.

Deze net weer wat andere manier van social shopping doet vermoeden dat Diesel het erg goed doet binnen social media, maar met 870.000 Facebook fans valt dat dan toch nog tegen. Dat heeft wellicht te maken met de aanvankelijke weerstand tegen social media en met name Facebook. De ommezwaai van Diesel is wat mij betreft interessant en innovatief, waarvoor hulde.

Lisette Beentjes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies