Hyves lanceert corporate blog

Vorig artikel Volgend artikel

Online merken kunnen niet meer zonder een eigen blog. Zo hebben niet alleen Google, maar ook Facebook en Nu.nl een eigen blog om direct met de buitenwereld te communiceren. Blogs die iedereen nauwlettend in de gaten houdt om als eerste te weten wat er speelt rondom de bedrijven. Vandaag lanceert ook Hyves een eigen corporate blog. Dé plek om het eerst op de hoogte te zijn van ontwikkelingen rondom het sociale netwerk, maar ook om meer inzicht te krijgen in het reilen en zeilen van het bedrijf. Wouter Glaser, Communicatie en PR Manager bij Hyves geeft toelichting op deze keuze. 

Hyves lanceert corporate blog

De blog is voor deze bedrijven eigenlijk een nieuwe vorm van de 'traditionele' nieuwskamer geworden. Enerzijds is het een podium om nieuws naar buiten te brengen, anderzijds is het ook mogelijk om interactie aan te gaan met het bedrijf. Een transparante en laagdrempelige manier om het corporate verhaal te vertellen. 

Corporate identiteit

In het geval van Hyves gaat het niet alleen om nieuws, maar ook om het communiceren van succesvolle cases en advertentiecampagnes uit te lichten. Met name dit laatste is interessant om zakelijke gebruikers inzicht te geven in de mogelijkheden en het effecten van communiceren via Hyves. Wouter Glaser geeft aan dat de blog een manier is om op de hoogte te blijven “De informatie is van case tot aan een testproject waar programmeurs aan werken Als het opportuun is, zal Hyvesblog ook worden gebruikt om visies en strategieën te delen.”

Voor Hyves is de blog een eerste stap in het neerzetten van de 'corporate identiteit' van Hyves. Niet alleen als sociaal netwerk, zoals iedereen Hyves kent, maar ook als organisatie door een kijkje achter de schermen te geven. “De Hyves identiteit was al in verschillende manieren aanwezig, via de blog is dit duidelijker omsloten. Verschillende medewerkers van Hyves krijgen rechten om verhalen in te sturen zodat de bezoeker een zo breed mogelijk aantal onderwerpen krijgt en via de blog een kijkje krijgt in de organisatie”, aldus Glaser.

Veranderende communicatie

Ondanks dat de blog pas vandaag live is gegaan, is deze al behoorlijk gevuld met content. Dit geeft al direct een goede indruk van wat we kunnen verwachten van de blog. Zo geeft het stuk 'Hyves Community Management' weer wat deze afdeling doet en waarom zij dit doen. De blog kent verschillende categorieën: Community, Hyves HQ, Nieuws en Technologie. Glaser geeft aan: “Om het makkelijk te maken voor de bezoeker kunnen zij zelf aan en uitvinken welke categorieën zij interessant vinden. De blog onthoudt deze keuze”

De Hyvesblog is een logisch gevolg van de ontwikkelingen in de markt en de ontwikkeling die Hyves zelf meemaakt Glaser zegt hierover: “Communicatie is aan veel veranderingen onderhevig. Vroeger gebruikte Hyves voornamelijk het product zelf om te communiceren. Daar zijn sinds vorig jaar persberichten en social media releases aan toegevoegd. Met deze stap – de Hyvesblog- spelen we in op de trend dat bedrijven opener zijn in communicatie. Iedereen die geïnteresseerd is kan informatie ophalen.” Geïnteresseerden kunnen via de blog zelf en Twitter op de hoogte blijven van het laatste nieuws, daarnaast is de content deelbaar naar Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies