T-Mobile komt met Facebook-Valentijnsactie

Vorig artikel Volgend artikel

Nog een kleine drie dagen en dan is het weer zover: Valentijnsdag. Een dag die goed past bij het vrolijke gevoel van de eerste zon, kortere nachten en de vogeltjes die 's ochtends weer fluiten. Officieel is het (sinds 496) de dag van de Heilige Valentijn. De laatste jaren is het echter vooral een commercieel 'haakje' geworden, aangewakkerd in Amerika. In de vroege ochtend stuurde T-Mobile een nieuwsbrief naar haar abonnees waarin aandacht voor hun Facebook-Valentijnsactie: Hartjesjacht

T-Mobile komt met Facebook-Valentijnsactie

Het doel: de mooiste foto van een hart verkrijgen. Opvallend is dat ze enkel Facebook en een mailing inzetten om de actie te communiceren. Op de eigen website is niets terug te vinden, ook niet na het inloggen op je persoonlijke account. Alle informatie die je als deelnemer nodig hebt krijg je via Facebook: spelregels, voorwaarden en mogelijkheid tot deelnemen. Dit kan heel simpel door de foto te versturen en gebruik te maken van #Hart. 

Met de actie maakt T-Mobile goed gebruik van de functionaliteiten van Facebook. Zowel qua communicatie als qua mogelijkheden: inzenden kan door een bericht te plaatsen op de 'wall' van het T-Mobile Plein op Facebook, stemmen kan met de standaard 'like' buttons van het netwerk en gebruikers kunnen de foto direct delen met hun vrienden in het netwerk. T-Mobile laat met deze actie zien dat ze een netwerk als Facebook heel goed in kunnen zetten voor een specifieke doelgroep: abonnees. Deze actie is overigens niet het enige waar T-Mobile Facebook voor inzet. Gisteren gaven ze tijdens het CSN Conference aan dat ze het plein in grotere mate in gaan zetten voor hun klantenservice.

De nieuwsbrief is sinds de start van de actie (9 februari) het eerste 'grote' communicatiemiddel dat T-Mobile inzet voor de actie, de inzet van Facebook heeft er tot nu toe voor gezorgd dat er al aardig wat foto's zijn binnengekomen. De beste foto wordt uiteindelijk gekozen door het aantal stemmen op een foto en een onafhankelijke jury. De deelnemer doet niet enkel mee voor de roem, maar maakt kans op een iPad. 

Na de hele Youp-gate heeft T-Mobile wel een aantal harten terug te winnen wat de actie heel toepasselijk maakt.     

Noesjka van der Helm

Noesjka werkt voor Coopr en schrijft voor DutchCowgirls, Travelvalley en op haar eigen blog justagirlsbrainwaves.nl/blog.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies