Heineken en Foursquare slaan de handen ineen

Vorig artikel Volgend artikel

Bierbrouwer Heineken kondigt vandaag een van de eerste Nederlandse samenwerkingen met Foursquare aan. Door via Foursquare in te checken in een kroeg waar Heineken bier wordt getapt, sparen consumenten extra 'e-tjes', het bestaande loyaltyprogramma van Heineken. Met deze e-tjes kunnen onder meer concertkaarten en kaarten voor feestjes worden gekocht. 

Heineken en Foursquare slaan de handen ineen

Door met de mobiele telefoon in te checken op Heineken locaties worden 10 e-tjes verdiend. Deze e-tjes kunnen vervolgens besteed worden aan speciale e-aanbiedingen en producten op Heineken.nl. Consumenten beginnen direct met sparen door hun Heineken.nl profiel te koppelen aan hun Foursquare profiel. Hier worden meteen 50-etjes mee verdiend. Als vijf vrienden ook hun profiel aan Foursquare koppelen, krijgen zij nogmaals eenmalig 50 e-tjes. Op dit moment kan er in ruim 1000 kroegen, eetcafés, poppodia, discotheken en clubs waar Heineken wordt geschonken worden ingecheckt. De Heineken locaties zijn te herkennen aan het Foursquare logo in de Kroegzoeker op Heineken.nl: www.heineken.nl/kroegzoeker.

“De samenwerking met Heineken is een perfect voorbeeld van hoe merken kunnen bouwen aan hun klantenbinding door creatief gebruik van het Foursquare platform”, zegt Tristan Walker, Directeur Business Devolpment van Foursquare. “We zijn heel blij om deze innovatieve campagne samen met Heineken aan te gaan.”

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies