Reischeques voor #enkelereisterug

Vorig artikel Volgend artikel

Social media campagnes moeten anders zijn dan anders. Iets waarmee de conversatie het online overneemt. Wereldtickets.nl is dat gelukt met de opvallende campagne ‘enkele reis terug’. Een social conversatie waar bij je kan melden welke mensen of factoren je wegwenst; een enkele reis terug naar waar ze vandaan komen.

Reischeques voor #enkelereisterug

Via de hashtag #enkelereisterug op Facebook of Twitter kan je jouw enkele reis verwensing uiten. Deelnemers maken kans op een reischeque van 500 euro. Marketing manager Hicham Issaouti van Wereldtickets.nl verklaart  waarom voor de strategie is gekozen: ‘We hebben geen massa media budgetten maar willen een campagne die bij de massa opvalt, die in elke kroeg over tafel gaat, één die de ‘massa’ inzet.’ 

De campagne geeft zowel negatieve als positieve reacties. Sommigen vinden het een sterk discriminerend karakter tonen terwijl anderen het als lekker eerlijk en anders ervaren. Het zorgt in ieder geval voor conversatie. 

enkelereis
Barbara van Brug

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies