Tim Burton start nieuw collectief avontuur via Social Media

Vorig artikel Volgend artikel

"Cadavre Exquis" is de naam van het nieuwe experiment van de bekende Amerikaanse kunstenaar en regisseur Tim Burton. In een online avontuur speelt Burton's "Stainboy" de hoofdrol en krijgt iedereen de kans zijn bijdrage te leveren aan het verhaal middels een simpele tweet. De actie is vanmiddag officieel van start gegaan en zal lopen tot en met 6 december.

Tim Burton start nieuw collectief avontuur via Social Media

In de naam van het project zit eigenlijk al het mechanisme van de actie versleuteld. "Cadavre Exquis" is namelijk een beproefde techniek waarbij men collectief een verhaal produceert. Er mogen meerdere bijdragen per ronde worden geleverd, elke dag wordt de beste inzending gekozen om het verhaal aan te vullen.

Naast een spannend avontuur moet het experiment ook meer buzz opleveren rond het Toronto International Film Festival (TIFF). Daar zal, vanaf 26 november, aansluitend op de actie het werk van Tim Burton geëxposeerd worden. Een unieke gelegenheid, omdat het voor het eerst in 20 jaar is dat een MoMa-expositie te zien zal zijn in Toronto.

Bekijk "Cadavre Exquis" of bekijk voor meer informatie rond de expositie de site van TIFF.

burtonstory
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies