John Frieda goes social media

Vorig artikel Volgend artikel

Steeds vaker zien we merken crossmediale campagnes starten waarin een grote rol voor social media is weg gelegd. De nieuwe campagne van John Frieda is daar een goed voorbeeld van: In TV spots wordt een nieuw product aangekondigd van het merk: met Precision Foam kun je thuis je haar verven in 'optimale kwaliteit'. De spots zorgen voor het bereik onder een grote doelgroep, maar verwijzen door naar een Facebookpagina waar je zelf met het product aan de slag kan. 

Op de John Frieda NL Facebook fanpage vinden potentiele gebruiksters niet alleen meer info maar kunnen ze ook direct hun eigen haarkleur 'transfoamen'. De nieuwe look is direct te posten op je wall of door te sturen naar een vriendin, zodat je onderling kunt bepalen of een kleur je wel of niet staat. Daarnaast is het mogelijk om een van je Facebook vrienden van een nieuwe look te voorzien. Als extra stimulans ontvangen de eerste 10.000 deelneemsters de door hen gekozen kleur gratis thuis. 

Op John Frieda's Nederlandstalige YouTube kanaal zijn daarnaast 8 instructiefilmpjes te bekijken die laten zien hoe je het product mengt, gebruikt en je je haar nabehandeld. De filmpjes worden doorgeplaatst op de Facebook pagina en geseed onder blogs. Om de actie aan te jagen wordt Facebook bannering - en vanaf deze week - een branded header op Dutchcowgirls.nl ingezet. 

JF
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies