Bedenk je eigen evenement voor al je Facebook vrienden

Vorig artikel Volgend artikel

Mijn Facebook vrienden zijn inmiddels een bonte mengeling van oud-studiegenoten uit het buitenland, klasgenoten van de middelbare school, familie, (oud) collega's en vrienden van nu. Het is nog maar de vraag of je al die mensen bij elkaar wíl brengen, maar HTC gaat het in elk geval mogelijk maken. Op een speciale facebookpagina mag jij aangeven waarom jij dit event zou willen organiseren en wat je met je vrienden wilt gaan doen. En de meest originele inzender? Die ziet binnenkort daadwerkelijk eindelijk al zijn Facebook vrienden weer eens in het echt.

Bedenk je eigen evenement voor al je Facebook vrienden

De HTC Wildfire Experience zoals de actie heet wordt georganiseerd om de functionaliteit van de nieuwste HTC-telefoon in de echte wereld tot leven te brengen. Het toestel werd speciaal ontwikkeld voor social media verslaafden die 'hun vrienden altijd dichtbij willen hebben'. En dus haalt de telefoon alle laatste Facebook, Twitter en Flickr updates op, alsook je laatste e-mails en smsjes, en zet die in één stream op je foon.

De gemiddelde Facebook gebruiker heeft volgens een onderzoek 130 vrienden verspreid over de hele wereld. Bezoekers van de Nederlandse HTC Facebook-pagina krijgen de volgende vraag: Als jij al die Facebook-vrienden voor een dag samen zou kunnen brengen op een plek, wat zou je dan gaan doen?

De meest originele inzending, geselecteerd door een panel van HTC-medewerkers, wordt tot realiteit gemaakt. Of het nu een idee is om 's werelds sterkste man uit te dagen voor een touwtrekwedstrijd, een Middeleeuwse maaltijd te organiseren in een kasteeltuin of samen 's werelds grootste zandkasteel te bouwen, de winnaar gaat het doen met al zijn vrienden.

Leuke actie! Kan de winnaar sowieso een verslag naar de redactie van Dutchcowgirls sturen? Ben erg benieuwd naar de impact van dit tevens sociaal-culturele experiment! :)

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies