Social netwerk DistrictWorld duikt net als Sparkx in niche

Vorig artikel Volgend artikel

Met mysterieuze mailtjes liet initiator Good2b de afgelopen tijd al aan vele bloggers lekken dat zij met een nieuw sociaal netwerk bezig zijn 'dat beter moet worden dan alle anderen'. Marketingfacts redacteur Matthijs van de Broek hapte toe en komt vandaag met de primeur: DistrictWorld.com wordt - net als Sparkx - een exclusiever social network voor 20-50 jarige hogeropgeleiden. Een stuk zakelijker en professioneler dan Hyves, maar niet zo saai als LinkedIn.

Social netwerk DistrictWorld duikt net als Sparkx in niche

De initiators verwachten dat er in Nederland maximaal 1 miljoen mensen wonen die mogelijk geinteresseerd zijn lid te worden, maar ze hopen uiteindelijk internationaal bereik te genereren. Eind september moet de site livegaan voor het grote publiek, maar geinteresseerden die zich nu al registreren via de site www.districtworld.com krijgen een maand eerder al een uitnodiging de nieuwe portal te gaan testen. Ook de 150.000 geregistreerde gebruikers van de good2b.nl portals krijgen deze invite.

Het idee an sich spreekt me wel aan, ik heb immers ook helemaal niks met Hyves. Maar Sparx vind ik anderzijds ook elitaire onzin, en bij LinkedIn voel ik me eigenlijk prima. Zakelijk, nuttig en basic. Maar natuurlijk is ieder mens weer anders, en daarom denk ik wel dat verschillende soorten sociale netwerken, geconcentreerd rondom niches de komende jaren een trend gaan worden.


Bekijk als je tijd hebt het hele interview dat Matthijs met de oprichters van DistrictWorld had om het volledige concept te horen:

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies