Eén op de vijf bedrijven heeft al een social media policy

Vorig artikel Volgend artikel

Inmiddels realiseren steeds meer bedrijven zich dat het gebruik van sociale media van grote impact kan zijn op het imago en de uitstraling van het bedrijf. Vandaar dat er nu steeds vaker 'social media guidelines worden opgesteld die medewerkers duidelijk moeten maken wat wel en juist niet getollereerd wordt. Dit blijkt uit een onderzoek van Cisco onder 97 bedrijven.

Eén op de vijf bedrijven heeft al een social media policy

Binnen een groot deel van de ondervraagde bedrijven maakt social media al een vast onderdeel uit van hun marketing- en communicatiestrategie en/of HR-policy en klantenservice. Eén op de vijf bedrijven heeft daarnaast al een beleid gevormd om het gebruik van social media door de medewerkers te reguleren. Hiertoe wordt meestal één verantwoordelijke aangewezen.

In de praktijk blijkt het echter nog knap lastig om dit beleid te handhaven, omdat je je als werkgever met het privéleven van je werknemers begint te bemoeien. Daarnaast zijn er volgens het onderzoek nog weinig tools voor bijvoorbeeld een IT-afdeling om social media gebruik überhaupt te monitoren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies