Domino's vindt pizza opnieuw uit via social media

Vorig artikel Volgend artikel

Via Hubspot werd ik geattendeerd op een mooi voorbeeld hoe een bedrijf social media omarmt en gebruikt om zijn product aan te passen en het publiek oproept om zijn ervaringen te delen. Domino's Pizza werd begin dit jaar opgeschud door de kracht van social media toen een filmpje van twee medewerkers die op een schandalige manier lieten zien hoe zij met het de ingredienten omgaan. Het filmpje ging als een lopend vuurtje over het internet, met veel negatieve publiciteit tot gevolg. Domino's had het nakijken en probeerde nog als een dolle via social media de schade te beperken, maar de kracht van het eerste filmpje kon niet teniet worden gedaan. Wat doe je dan? Bij de pakken neer zitten en in een hoekje grienen? Nee, Domino's heeft met de campagne Pizza Turnaround de kracht van social media zelf ter hand genomen.

Ze hebben zichzelf helemaal bloot gegeven. Met deze campagne laten ze zien dat ze de kritiek van de klant serieus nemen. Ze hebben hun gehele receptuur aangepast en laten op de campagnesite middels filmpjes en andere content zien hoe ze na de 'ramp' de hele organisatie hebben omgegooid. Het is allemaal heel Amerikaans, maar ik vind het ijzersterk. Via Twitter en Facebook wordt het publiek opgegroepen hun ervaringen te delen (via de hashtag #newpizza). Op Twitter zijn er al ruim 8 duizend volgers en op Facebook zijn al bijna 400.000 mensen fan geworden. 400.000 FANS! Deze actie is een mooi voorbeeld van de transparantie die hoort bij social media en kracht van worth of mouth. Ik hoop dat ze het volhouden. Ik ben in ieder geval fan geworden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies