Start Social Media Club Amsterdam

Vorig artikel Volgend artikel

De eerste Social Media Club van Nederland trapte gisteravond af in Amsterdam. Thema was aandacht: Hoe genereer je als bedrijf, club of individu met social media zoveel mogelijk aandacht voor jouw activiteiten? En hoe creëer je betrokkenheid en bouw je een relatie op met degenen die er voor jou toe doen?

Start Social Media Club Amsterdam

De presentaties lieten een interessant verschil zien tussen een grote Amerikaanse organisatie (Cisco) en een kleine locale onderneming (Puur Amsterdam). Simon Christie van Cisco vertelde dat de organisatie in Nederland hard werkt aan locale strategie en initiatieven voor social media. Hierbij zijn zij echter wel gebonden aan richtlijnen en corporate activiteiteiten.

Anna Maria Giannattasio van Puur Amsterdam is op dat gebied helemaal eigen baas en daarmee flexibeler in hoe zij social media inzet voor haar bedrijf. Ook heeft Anna Maria alle vrijheid om op verschillende social media platformen te participeren in de taal en stijl die zowel bij haar als haar bedrijf past. Hiermee wordt social media een tweede natuur. Actief zijn op zoveel verschillende platformen is goed voor je zichtbaarheid, maar kost veel tijd. Dit volhouden lukt alleen als het social media echt in je bloed zit: "you either love it or hate it", aldus Anna Maria.  

Social Media Club  Amsterdam (#smcadam) vindt iedere derde woensdag van de maand plaats. Voor de volgende bijeenkomst op woensdag 20 januari kun je hier inschrijven.

Ik maakte eerder dit jaar al kennis met het concept Social Media Club in San Francisco waar ook de roots liggen. Initiatiefnemers Chris Heuer en Kristie Wells leggen in een video uit wat het idee achter de club is en verwelkomen Amsterdam als nieuwe chapter in het wereldwijde netwerk van SMC's.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies