@Erwblo's Handboek Communities bijna een bestseller

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds 2 november ligt Erwin Blom's Handboek communities in de winkel. Een boek over de kracht van sociale netwerken en online buzzmarketing. En hoe verkoop je zo'n boek nu beter dan zelf heel veel online Buzz around the Brand te creeëren? En precies dat deed Blom, met zijn race naar een plek in de Bestseller Top 10 van Managementboek.nl via Twitter.

@Erwblo's Handboek Communities bijna een bestseller

In onderstaande presentatie is precies te zien hoe die race verliep. Via retweets binnen @erwblo's eigen netwerk wist zijn boek in slechts 2 weken tijd door te breken tot in de top 10. Doelstelling is nu om op nummer 1 te belanden.

Vraag is nog even of dat gaat lukken aangezien het boek sinds afgelopen maandag ook als gratis PDF te verkrijgen is. Wie Blom wel aan een nummer 1 positie wil helpen kan het boek nu ook online bestellen voor 19.95.

In een eerder gepubliceerd interview op Dutch Cowboys legde de auteur uit waarom hij het boek schreef: "Het is mijn stellige overtuiging dat je in iedere situatie voordeel kunt hebben van social media. Bedrijfsmatig door intern wiki's of interne twittervarianten in te zetten of extern door communities of blogs in te zetten. Maar evengoed geldt het voor hobby of vereniging. De mechanismen zijn hetzelfde. Hoe krijg je mensen actief, wat zijn de incentives, wat moeten ze er beter van worden. En wat heb je er als initiatiefnemer aan?

Ik heb geprobeerd het boek toegankelijk te schrijven en door best practices van sport tot hobby tot bedrijfsleven op te voeren te laten zien dat iedereen kan profiteren van social media. Ik zeg dus eigenlijk dat het voor iedereen interessant is. Zelfs voor de voorhoede van deskundigen is het leuk om over cases van SellaBand tot Seats2Meet tot Raboblog tot iPhoneclub te lezen."

Voor het boek interviewde Erwin Blom ruim 100 Online media professionals. Die interviews deed hij deels via Google docs en video's, die hij direct weer publiceerde op zijn blog. Zo was ook de totstandkoming van het boek via Social Media te volgen, en had hij al een invloedrijke achterban in zijn project betrokken lang vóórdat het boek klaar was. Zie hieronder onder andere het interview dat hij deed met Yme Bosma van Hyves.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies