De Bluetooth-reclamezuil komt eraan

Vorig artikel Volgend artikel

Winkeliers kunnen voorbijgangers straks tot op een afstand van 100 meter naar hun winkel lokken, via Bluetooth. Het was natuurlijk al mogelijk om het publiek op beurzen en andere evenementen te bestoken met reclameberichten. Maar waar haal je zo'n zendstation? BlueCanDo gaat de Nederlandse markt bestormen met Bluetooth-zendstations waarmee hotels, autodealers, horeca en attractieparken ongevraagd berichten naar voorbij wandelende Bluetooth-telefoons kunnen sturen.

De Bluetooth-reclamezuil komt eraan

De zendstations zijn overal te plaatsen en sturen automatisch berichtjes naar bezitters van Bluetooth-telefoons, op voorwaarde dat gebruikers die Bluetooth-functie (die inmiddels al op 80 procent van de telefoons aanwezig is) aan hebben staan.

De eerste keer wanneer het zendstation contact zoekt met het mobieltje van een voorbijganger, kan deze zelf bepalen of ze de multimedia-reclameberichten wil ontvangen. Komt ze de volgende keer weer in de buurt van dezelfde winkel(keten), dan worden de reclameboodschappen of de toegezonden catalogus automatisch ververst. De informatie die elke klant ontvangt, is individueel af te stemmen op het profiel. De winkelier kan aan de hand van tijdstip en locatie bepalen welke informatie hij naar welke doelgroep stuurt.

Sta je de volgende keer in de etalage van een autodealer te turen, dan kan het zomaar gebeuren dat je een filmpje over die ene auto krijgt toegestuurd op je mobiele telefoon. Of een aanbieding voor een gratis drankje in een nabijgelegen restaurant, zodat je nog even over de aankoop kunt nadenken.

Gonny van der Zwaag

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies