Waarom Twitter voorlopig nog geen businessmodel nodig heeft

Vorig artikel Volgend artikel

Twitterfans hoeven zich voorlopig nog geen zorgen te maken dat de dienst binnenkort betaald wordt: Vandaag kreeg het bedrijf van Biz Stone een kapitaalinjectie waarmee het nog jaren vooruit kan zonder na te denken over een gezond businessplan.

Waarom Twitter voorlopig nog geen businessmodel nodig heeft

Twee investeringsfondsen lieten deze week weten 35 miljoen te investeren in Twitter. In januari werd er ook al een dergelijk bedrag geïnvesteerd. Bij het bedrijf werken nu 29 medewerkers. De geschatte waarde van de bedrijfskas ligt op 50 miljoen.

De inesteerders laten weten dat zij hun geld 'niet zomaar in een bodemloze put storten'. Todd Chaffee van ivesteringsfonds IVP laat in WIRED weten al talloze businessmodellen te hebben overdacht. "Als je dagelijks honderden miljoenen actieve gebruikers hebt zijn er talloze manieren om geld te verdienen".

Tot nu toe werd daar nog op geen enkele manier gebruik van gemaakt: de dienst is gratis en er zijn geen advertenties op te vinden. Vorig jaar na Google nog met veel bombarie Twitter's grootste concurrent Jaiku over. Daar is sindsdien amper nog iets van vernomen.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies