Profiteurs van de recessie

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag berichten verschillende Vlaamse kranten dat de Vlaamse friet-kot eigenaren spreken van het beste jaar ooit! "De grote uitgaven worden uitgesteld en daardoor is er meer geld beschikbaar voor dat extra zakje friet", aldus Bernard Lefèvre van de Nationale Federeratie van frituristen.

Er zijn meer profiteurs van de recessie. In goede én slechte zin van het woord.

Profiteurs van de recessie


Zo profiteren ook de cybercriminelen van de recessie. Doordat mensen meer op de centjes letten trappen ze eerder in Spams vol koopjes of manieren om snel veel geld binnen te halen. Je weet wel dat het eigenlijk niet kan, maar omdat je zo graag wil klik je toch. En hoppa daar heb je een virus te pakken. Opletten dus.

Bij Otto lezen we ook over profiteren. Webwinkels worden beter bezocht dan voor de recessie. Doordat mensen beter nadenken voor ze iets kopen worden de vergelijkingssites beter bezocht, en dan kom je er vaak al snel achter dat veel producten in webwinkels goedkoper zijn dan fysieke winkels. Uit Brits onderzoek van Experian blijkt in ieder geval dat er in juni 2,7% minder bezoeken aan winkels werden gebracht, tegelijkertijd zagen dezelfde winkels een stijging van het aantal bezoeken en orders in hun webwinkels.

Ondanks dat je verwacht dat elk bedrijf zijn zzp'ers als eerste eruit werkt nu, merken de zzp'ers daar nog niet veel van. Ze lijken juist te profiteren van de crisis. Het bedrijfsleven loopt nu eenmaal minder risico door gebruik te maken van zzp'ers voor bepaalde klussen.

Overal kun je natuurlijk aan twijfelen, de zzp'er is namelijk wel extra kwetsbaar, webwinkelen groeide zowieso al en wie trapt in cybercriminaliteit zou je gewoon stom kunnen noemen. Feit blijft dat elke situatie profiteurs kent. En met een beetje googlen vind je verschillende tips om daar bij te gaan horen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies