Kids game: Cool Chain game van Unicef / Kids United

Vorig artikel Volgend artikel

Om meer aandacht te vestigen op de mensenrechten en activiteiten die Unicef ontplooit, heeft Kids United de Cool Chain Game voor kinderen gemaakt.

Je speelt in deze game verschillende situaties na en verkent de wereld. Je bent op zoek naar de locatie waar je naartoe moet en ontdekt ondertussen veel over het werk van Unicef. Een internationaal uitgerolde game, die zijn oorsprong kent bij een Nederlands bedrijf: Pixel Pixies.

Leerzame game om te spelen, hoewel af en toe wel erg langzaam qua animaties en niet zo visueel aantrekkelijk. De analyse van deze game...

Kids game: Cool Chain game van Unicef / Kids United

Je wordt meteen een wereldje in meegenomen, waar onder andere een computer een rol in speelt. Als je de computer aanklikt wordt al snel duidelijk wat je moet doen. En je krijgt regelmatig ook tips als je met je muis over bepaalde dingen heen gaat.

Screens_coolchaingame2

Binnen een aantal klikken ben je in een wereld, die erg op onze 'westerse maatschappij' lijkt. Hierin kun je heen-en-weer lopen met een aantal poppetjes en deze wereld ontdekken. Een wereld die er soms heel saai uit ziet en nogal slome animaties heeft...

Screens_coolchaingame5

Toch kun je steeds punten verdienen in deze game. Iets waar kids gek op zijn: competitie!

Screens_coolchaingame4

Het station is erg herkenbaar en het is vrij snel duidelijk wat ik moet doen. In het begin van de game kreeg ik de opdracht zo snel mogelijk naar Praag te gaan, waar ik nu dus de benodigde informatie voor heb gevonden.

Screens_coolchaingame7

Als ik wat geklikt heb en op de juiste locatie terecht ben gekomen, is het tijd voor een stukje informatie.

Screens_coolchaingame9

Verder is de uitleg over de game trouwens vrij duidelijk en slim aangepakt, wat betreft de uitleg over navigatie van de game en zijn functionaliteiten:

Screens_coolchaingame6

De game bestaat tot nu toe voornamelijk uit geklik en een stukje informatie. Voor kids een leukere manier om vrij 'droge' informatie tot je te nemen dan een stuk tekst. Echter, als ik op game niveau kijk naar de kwaliteit van de productie, is er nog redelijk veel te verbeteren. Of dit is een verouderde game, óf het educatieve aspect is boven de gamebeleving verkozen.

Zelf ben ik van mening dat hoogwaardige producties vaker hand-in-hand zouden moeten kunnen gaan met educatieve doelstellingen. Maar goed, vaak komt het in de praktijk neer op een budgetaire keuze...

Deze review is onderdeel van een zich continu uitbreidende serie analyses van online marketing initiatieven die op doelgroep kinderen zijn gericht. Regelmatig verschijnen nieuwe reviews over websites, games, campagnes en dergelijke. Met zoekopdracht "kids" binnen DutchCowGirls kun je de overige artikelen gemakkelijk terugvinden.

Eline Kwantes

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies